מג'יק בן לוגו
תרומות והתנדבויות
סמל קשת

מקלים מצבים באמצעות קריקטורות

יונק דבש עם מכחול

למרות שרובנו מסכימים כי העולם הוא מקום טוב לחיות בו והמציאות היא שאנחנו אכן אוהבים לחיות, עדיין ישנם דברים במהלך חיינו שנתפסים כפחות נעימים ופחות נוחים. כל פעולותיו של האדם נועדו על מנת לשרוד: החל מללכת בבוקר לעבודה, דרך הזנת הגוף במזון וכלה ברכישת שפה שעוזרת לו להתמודד ולתקשר עם בני אדם אחרים. לצד ההנאות הגדולות בחיים ישנם דברים שעולים על סדר היום כדוגמת חדשות לא נעימות או תאונות מצערות שהדרך להתמודד איתן ולשרוד אותן היא דרך ההומור. אמן קריקטוריסט מעבר להיותו צייר אמן, הוא גם משחק תפקיד נוסף, אולי לא רשמי, בלהקל סיטואציות פחות נעימות לנו.

קריקטורה שווה אלף תמונות – קריאה מורחבת

נושאים פוליטיים:

הפוליטיקה הינה נושא שעולה על סדר היום בכל יום מחדש בכל העולם. נדמה שאין יום שעובר בלי ידיעות על פוליטיקאים, חוקים, שחיתויות ודעות שנשמעות באוויר ומקוממות את חלקנו. לצד הידיעות היבשות העוברות אלינו בעיתונאים ובערוצי התקשורת המקובלים, ישנם אמצעים נוספים להעביר מסרים ובעיקר למתוח ביקורת. קריקטוריסט מביע דעה בעזרת אמצעי ויזואלי וכך הופך את הנושא שלעתים נתפס כמר, למתוק. העברת מסרים ומתיחת ביקורות באמצעות קריקטורה למעשה ממתיקה את הידיעות השונות והופכת אתת חדשות היום לשיח ציבורי שכולם מדברים עליו בטונציה קצת יותר נעימה.

התמודדות בבתי החולים:

לצערנו בבתי החולים ישנן מחלקות ילדים בהם מאושפזים ילדים לתקופות קצרות וחלקם לתקופות ארוכות. ידוע לכולנו שבתי חולים אינם המקום הטבעי בו ילד צריך להיות, או אף אחד מאיתנו, ועל כן ישנו מאמץ להמתיק את השהות של הילדים במקום שאינו טבעי עבורם. לצד ליצנים רפואים שעושים עבודת קודש ומבדרים את הילדים, מגיעים אל בתי החולים גם אמני קריקטורות ומנעימים את זמנם של השוהים. קריקטוריסט יכול לקחת סיטואציה לא כל כך נעימה ולהפוך אותה לנעימה יותר, בידורית יותר ומחוייכת יותר.

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך